آزمايشگاه ایران فعالیت آمریکا ایرانی

آزمايشگاه: ایران فعالیت آمریکا ایرانی آلبرایت منافقین آمریکایی تروریستی گروهک منافقین

گت بلاگز اخبار اجتماعی مترو، امن ترین مکان در هنگام حوادث ، تهران تاب آوری کافی ندارد

رئیس شورای شهر از لزوم زیاد کردن تاب آوری شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در برابر بروز حوادث و سوانح خبر داد.

مترو، امن ترین مکان در هنگام حوادث ، تهران تاب آوری کافی ندارد

تهران تاب آوری کافی ندارد/مترو، امن ترین مکان در هنگام حوادث

عبارات مهم : ایران

رئیس شورای شهر از لزوم زیاد کردن تاب آوری شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در برابر بروز حوادث و سوانح خبر داد.

محسن هاشمی در گفت وگو با ایسنا، راجع به میزان تاب آوری کلانشهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و آمادگی مقابله با حوادث در این شهر با بیان اینکه بطور کلی می توان گفت شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در مقایسه با کلان شهرهای مدرن دنیا در برابر حوادث طبیعی و سوانح تاب آوری کافی ندارد، گفت: بافت فرسوده ای که در مناطق مرکزی و جنوبی شهر وسعت بیشتری دارد، شاخص تاب آوری شهر را کم کردن داده است.

مترو، امن ترین مکان در هنگام حوادث ، تهران تاب آوری کافی ندارد

وی با بیان اینکه شبکه های آب، گاز ، برق و فاضلاب نیز در بخشی از شهر مقاومت مورد نیاز را در برابر سوانح وحوادث ندارند، افزود: به نظر می رسد در این شرایط با توجه به وقوع زمین لرزه های نسبتا خفیف در سال گذشته و زیاد کردن خطر بروز زلزله، بایست در رابطه با اصلاح شاخص تاب آوری پایتخت کشور عزیزمان ایران کارها جدی صورت پذیرد.

لزوم آینده نگری واکنش‌ها گسل ها

هاشمی در مورد اولویت های پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت تاب آوری گفت: بهسازی شبکه های نیرو رسانی اعم از پل ها و راه ها، تامین زیرساخت های امدادی ومدیریت بحران در کنار تسریع در نوسازی بافتهای فرسوده از اقداماتی است که باید همزمان با اصلاح سیستم هشدار وشناسایی گسل ها و آینده نگری واکنش‌ها آنها پیگیری شود.

رئیس شورای شهر از لزوم زیاد کردن تاب آوری شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در برابر بروز حوادث و سوانح خبر داد.

وی افزود: براساس مطالعات صورت گرفته، پل ها ومعابری که تاب آوری کافی نداشته اند ، شناسایی و مقاوم سازی آنها در دست اجرا می باشد، بطور کلی ما نمی توانیم پروژه ها و اماکن را به تاب آور و غیرتاب آور تقسیم کنیم و بی توجه باشیم، بلکه باید تاب آوری آنها را اصلاح ببخشیم.

مدیریت واحد بحران در انتظار نظر مدیر جمهور و مدیر مجلس

وی با انتقاد از تعدد مدیریت در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به خصوص وقت بحران گفت: طبیعتا مساله فقدان مدیریت یکپارچه شهری، در حوزه، مدیریت بحران نیز بروز پیدا می کند چراکه تعدد دستگاه های تصمیم گیرنده سرعت و کارآیی عملکرد که مهمترین عامل در هنگام وقوع بحران است را کم کردن می دهد، به همین علت با اتکا به روابط خوب مدیریت شهری، دولت و مجلس، ما این عنوان را به اطلاع مدیر جمهور و رییس مجلس شورای اسلامی رسانده و پیگیری خواهیم کرد و منتظر تصمیمات سران قوا و مدیران ارشد کشور در این رابطه هستیم.

مترو، امن ترین مکان در هنگام حوادث ، تهران تاب آوری کافی ندارد

وی در پاسخ به این پرسش که به چه میزان زیرساختهای شهری تهران، تاب تحمل حوادث متفاوت را دارد؟ افزود: دقت داشته باشید که بخشی از زیرساخت های شهر که در دهه اخیر ایجاد شده است اند طبیعتا از فن آوری بالاتری برخوردارند؛ ولی در بخش های زیرساخت ها به خصوص در حوزه نیرو رسانی فرسوده هستند و در سوانح آسیب پذیری بالایی دارند.

هاشمی در مورد اینکه خطوط مترو، از نظر ایمنی به چه میزان تاب آور است با بیان اینکه اصولا فرض بر این است که زلزله روی سطح زمین عمل می کند و سازه های زیرزمینی مترو هنگام زلزله امن تلقی می شوند، گفت: در برابر تهدیدات نظامی نیز مترو امنیت بهتری نسبت به سایر ابنیه شهری دارد، ولی در هنگام سیل و حریق ها ممکن است در مترو بدلیل عدم تکمیل تجهیزات خطوط مشکلاتی بوجود آید.

رئیس شورای شهر از لزوم زیاد کردن تاب آوری شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در برابر بروز حوادث و سوانح خبر داد.

مترو،امن ترین مکان در هنگام سوانح طبیعی وغیرطبیعی

رئیس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در مورد میزان ایمنی خطوط تازه که با عجله ساخته شده است اند اظهار کرد: دقت داشته باشید که خطوط تازه با عجله ساخته نشده اند، بخشهایی از آن در دوره مسئولیت بنده در مترو، یعنی قبل از سال 1390 شروع شد و براساس پروتکل های خاص و جهانی ساخته شده است ولی آنچه که مورد انتقاد قرار گرفت، افتتاح سریع هنگام وقبل از تکمیل خطوط شش و هفت مترو بود که کارشناسان اعتقاد داشتند که بخشی هایی از خط مانند هواکش ها، مراکز نیرو و تجهیزات تکمیل نشده است و بر همین اساس بهره برداری از این خطوط متوقف شد و در حال تکمیل هست، اگر خطوط مترو براساس استاندارد و برنامه اولیه تکمیل و تجهیز شود یکی از امن ترین اماکن هنگام سوانح طبیعی وغیرطبیعی خواهد بود.

مترو، امن ترین مکان در هنگام حوادث ، تهران تاب آوری کافی ندارد

هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون خطوط مترو جهت بحران آماده نشده است گفت: قطعا باید با شتاب بیشتری این کار را انجام بدهیم ولی دقت داشته باشید که پروژه مترو تکمیل نشده و باوجود آنکه در آخر سال گذشته بخشی از اعتبارات مترو تخصیص داده شد، ولی هم مبلغ تخصیص داده شده است کافی و پاسخگوی بدهی ها ونیازها نبود و هم مدیریت خوبی در پرداخت آن صورت نگرفت تا این تزریق مالی به شتاب گرفتن روند تکمیل پروژه ها منجر شود و باید روند تامین منابع و تجهیزات مترو با سرعت بیشتری دنبال شود.

واژه های کلیدی: ایران | حوادث | مدیریت | مدیریت | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz